07 December 2010

Salam Takziah buat Allayarham Ahmad Muzaffar (Student UiTM)

Salam Takziah, untuk Abe (adik mama), tabahkan hati k…

Arwah ni merupakan BFF Abe, ada jugak lah mama jumpa sekali dua…Innalillah

MACHANG - Seorang penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) terbunuh, manakala empat cedera ringan selepas kenderaan yang dinaiki terbabit kemalangan di kilometer 46.8 Jalan Kota Bharu-Kuala Krai, dekat jambatan Kampung Kemuning di sini, semalam.
Kemalangan jam 6 pagi itu membabitkan lima kenderaan termasuk sebuah lori.


Mangsa, Ahmad Muzaffar Abdul Rahman, 23, meninggal dunia di tempat kejadian dipercayai tercampak keluar dari kereta Perodua Myvi yang dinaikinya bersama kakaknya, Nurfathyah, 24, dan suaminya.
Kakak mangsa dan suaminya yang baru melangsungkan perkahwinan minggu lalu, dihantar ke Hospital Machang untuk rawatan lanjut, manakala pemandu lori, Ravi A/l Gopal, 29, yang cedera kaki diberi rawatan pesakit luar.


Pemandu kereta Subaru, Khaiza Mat Ali, 21, dan abang iparnya, Azhan, 23, yang cedera muka dan bahu turut menerima rawatan di Hospital Machang.


Khaiza ketika ditemui di tempat kejadian berkata, sebaik tiba di lokasi kejadian, dia mendapati salah sebuah kereta jenis Myvi, dipercayai cuba memotong, tetapi gagal menyebabkan kenderaan terbabit bertembung dengan sebuah lagi kereta dan bergesel dengan keretanya.


Pada masa sama, katanya, sebuah lori dari Kuala Krai ke Machang tiba-tiba merempuh sebuah lagi kereta lain.
Pemandu lori, Ravi pula berkata, dia mengesyaki pemandu kereta Myvi berkenaan mengantuk menyebabkan dia masuk ke laluan bertentangan sebelum bertembung sebuah lagi kereta Myvi yang dalam perrjalanan dari Machang ke Kuala Lumpur.


“Saya nampak Myvi masuk ke laluan bertentangan menyebabkan kenderaan terbabit bertembung sebelum merempuh kenderaan lain dan saya ketika itu gagal mengawal lori saya lalu berlanggar dengan salah satu kenderaan lain,” katanya.


Ketua Polis Daerah Machang, Deputi Superintendan Abdul Malek Bedol yang mengesahkan menerima laporan kemalangan itu berkata, siasatan awal mendapati kejadian berlaku apabila salah sebuah kereta dipercayai terbabas sebelum melanggar satu sama lain.
Menurutnya, kejadian berlaku dalam keadaan hujan renyai dan mangsa yang meninggal dunia dihantar ke Hospital Machang untuk bedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarganya di Beris Kubor Besar, Bachok.

 
“Kita akan mengambil keterangan daripada pemandu kereta masing-masing untuk membantu siasatan yang akan dilakukan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber: SINAR HARIAN

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...