21 June 2011

Bukan niat mama nak marah kakak...

Bukan niat mama nak marah kakak bila...

Balik je dari taska, nak ikut papa mandi...nak ikut mama mandi...
Bukan marah sebab kamu nak mandi...
Tapi sebab kakak baru je mandi petang kat taska...dan dah pakai baju tidur pun.

Bukan niat mama nak marah kakak bila...

Tak nak pakai baju yang mama pilihkan...
Bukan marah sebab pilihan mama tak dipeduli...
Tapi marah bila baju yang dalam bakul kotor menjadi pilihan kamu.

Bukan niat mama nak marah kakak bila...

Kamu ketuk kepala adik...
Lepas tu kata adik yang buat kamu...
Bukan marah sebab mama lagi sayangkan adik...
Tapi mama marah bila kamu cakap bohong.

10 comments:

wida said...

normal lah tu..mamazara jgn lah rasa mnyesal/bersalah pulak yer.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

ank2 mcm tu la....kdg2 boleh sakit jiwa juga dibuatnya...kena sbr byk2 la...

MaMa CyDa said...

hahahha comel jek kan perbuatan auni. sebabnya sama jek ngan apa yg adli buat kat adik dia. mmg camtuh kot sbb dorang nih jarak dekat sgt. orang kata, nak perhatian lebih dr mama n abah dia. tp kekadang tuh mmg betul2 hilang sabar.

diana said...

anak tengah membesar memang macam2 karenahnya..
kita kena banyak bersabr dan kena pandai kawal situasi..:)

sarah-najwan said...

xpa..anak2 faham sb kita marah dia..kita bukn suka2 marah anak...pasti ada yg xkena..

Norhafiza said...

sabar ye wani..dugaan dan cabaran bagi wani dan juga semua2 ibu..sama la cam kakNo juge tu..

Mama Zara said...

wida...kadang rasa kesian sangat2

Mama Zara said...

ladyzul, betul tu...tahap kesabaran yang tinggi amat2 lah siperlukan bila mendidik anak2 ni

Mama Zara said...

mama cyda, agaknyalahhh...ni sendrom budak2 yang adik badik rapat2 :)

Mama Zara said...

kak diana, bab bersabar tu payahnya laaa...huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...