16 November 2010

Ada yang nak bermadu dengan saya?

Semalam, mama borak2 dengan papa..ntah cemana terkeluar soal hidup bermadu ni... dan dan tu tangan mama laju je pi taip status di fesbuk..ahaks!

Tak sangka ramai yang bg feedback, tanya mama serius ke..pastu ada yang cakap jgn buat main benda2 macam ni..hurm... apa akan jadi agak2nya ye kalau betul2 ditakdirkan? Tapi mama yakin, kalau papa nak buat permohonan kawen lagi satu-confirm tak lepas! muahaha (gelak jahat)

Bukan senang nak kawen lebih dari satu, kalau secara sah nya, mahkamah nak tengok juga kedudukan kewangan kita. Mampu atau tak nak tanggung lebih dari 1 keluarga...so, dalam situasi sekarang, mama yakin, mahkamah pun akan reject permohonan papa..hihiii...

Kalau anak-anak dah besar dan papa pun dah senang, terpulang lah! Mama x kesah...konpem ada yg kata..ala, x jadik lagi boleh la cakap kan..hihi.apa2 pun, kalau boleh kita mintak dijauhkan la kan....tapi kalau dah tertulis dalam qada dan qadar, siapa lah kita untuk menolak kan?

5 comments:

Mama Kembar said...

kalau nak kawin lebih dr satu, bukan takat kewangan je kena pk, bekalan akhirat juga mampu ke nak provide kan? bukan utk isteri isteri jer, tp bekalan utk anak anak juga. Lagi ramai isteri, lagi ramai anak, lagi banyak nak kena jawab di akhirat kelak, tak gitu?

Mama Zara said...

yes dear..betul tu, kalau dapat suami soleh yang memahami, insya allah kita tak perlu risau kan pasal ni, dia sendiri akan fikirkan. tapi kalau dapat suami yg x brapa soleh ni, huhu...naseb lah.

mostly yg berpoligami ni mama tengok bukan ikut ajaran agama pun..ikut tang kawen 4 je...lain2 tu wallahualam.

noorafzan said...

woo..berani ni..
kalau saya simpan je lam ati sendiri..
haha~

aYu said...

MAMA ZARA
uiks..
seram bincang pasal madu madu pahit ni..
ehehehe...


Mari Berbicara Hati ke Hati,
Keretapi Lari

Mama Zara said...

ayu..ye mmg isu yg menyeramkan...ngeeeeeeeee :))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...