30 November 2010

Apa perasaan U ols kalau anak yang dikandung...

Apa perasaan u ols kalau anak yang u ols kandung tu...


-> lagi manja dengan papa dari mama?

-> lagi manja dengan nenek nya dari mama?

-> nak apa2 mesti merengek ngan papa, bukan mama?

-> kalau papa masuk jamban pon melalak macam kena dera, walhal mama depan mata buat dek je?

Apa perasaan u ols???

(Mode: menaip sambil air mata bergenang)

16 comments:

Cik Jue said...

alamak kesian..kita serupa..kadang2 kcik hati sangat2 tapi takpelah bukan orang lain ayah n tuk dia jugak..

wida said...

samalah kita..huhu.sikit2 papa..so papa sila bangun mlm2 buat susu anak awak ye..hehe

~ayu.oyie.yuna~ said...

salam mama zara~
huhu..ciannye dia menaip smbil bergenang air mata...
tp seriusly,sy pun penah alami..
kecik ati pun ada..penat kita ngandung kan..huhu...

Mama Zara said...

kak na: sedih sbb dia ngan adik rapat sgt, x dan bg perhatian kat kakak..sbb tu jd camtu agaknya :(

wida: memang papa dia yg bangun buat susu malam2 sebab mama dah kena bangun nyusukan adik..so fair n square :)

ayu: sedih kan...

~ yus ~ said...

Janganlah sedih sangat mama zara. Lumrah tu, mmg begitu kot bila dia rasa abah dia lebih beri perhatian pada dia, jadi dia beralih arah. Kita sebagai ibu sebenarnya kena pandai tackle hati anak. Bila yang kecik tidur atau tak menangis/meragam, masa tu cubalah bermain2 dengan dia. Tak pun suruh abah atau tuk dia layan si kecil, sementara mama zara layan si kakak. Kena tahu, si kecik belum ada perasaan jeles atau kenal yang mana satu ibu atau ayah, si kakak dah kenal jadi bila kita lebih perhatian pada adik dia buat perangai lah. Dia pun nak tunjuk agaknya, kalau mama tak kisah pada saya, saya ada orang lain yg sayangkan saya juga.

So, lepas ni kena ubah strategi. Lama-lama nanti dia faham. Jangan marah bila dia datang tengok apa kita buat pada adiknya. Ajak dia sama-sama join, mesti dia akan rapat semula dengan kita, InsyaAllah.

Mama Zara said...

~yus~: mama pun selalu mntak papa tengok kan adik sbb nk main dengan kakak, tp kakak plak ngamuk bila tengok papa dukung adik... kakak ni jeles dia mmg kuat, sumer orang x leh pegang/dukung/main ngan adik dia..mama sorang je buleh. kalau org len ambil, sure dia marah/jeles.

mungkin betul, kena guna pendekatan lain..tapi tu la...bila dh stress mama mula la buntu taktau nak buat apa :(

tomatokering :) said...

sabar la ea mama.
allah memang sentiasa menguji kita kan.
mesti anak mama akan lebih rapat lagi dgn mama pasni.insyaallah.

same2 doa k. ;)

p/s : even sy tak kawen & mude lagi, tp saye fhm perasaan mama. ;)

Mama Zara said...

cik tomato,

nanti kalau dh kawen, cuba jarakkan anak pertama dan kedua yep..kalau x, nanti jadi cam mama plak :)

btw, mama x la menyesal sebab jarak kakak ngan adik yg rapat, cuma rasa down sket sbb rasa mcm gagal jadi ibu pada kakak :(

chentaMAYA said...

rlx beb. anak papa jugak kan~

misz myza said...

oh mcm 2 ek.. mungkin sebab anak perempuan lebih rapat dengan papa dia kot.. hehehehehee.. xpe jgn sedih2 ek mama..dia nak lekat kat papa dia kot.. time papa dia xde, mama la main2 dgn dia..

Norhafiza said...

aloooo..No faham sbb No pun dh anak 4..yang penting tahap kesabaran tu kena ada..No harap skang zara x sedey2 lagi ek..

Liya said...

ekekek kak Nor ...nama mama ni bukan zara tapi Wani... Zara tu nama anak sulung beliau... hehehehe

Wani - Akak semcm dpt rasa la apa yg wani rasa sebab Adam ni pun mcm lebih suka dgn abah dia je berbanding akak..Padahal akak 24 jam duk jaga dia je...Nangis malam pun abah dia kejut akak suruh wat susu...

Mama Zara said...

thanks semua sudi bagi komen, tp pagi ni tersentap lagi jiwa mama bila kakak langsung x mo salam mama..huhuu

Norhafiza said...

liya : hehehehe...(alamak malunyeeeee kakNo hihi)
wani: sorry bebanyak ye..

Mama Zara said...

kak no: no problem la :)

syariza said...

wani

jarak umur rapat bukan penyebab. rasanya sbb nature of 'opposite attraction'...anak perempuan rapat ngan ayah, anak laki rapat ngan mak.
macam akak ni...sume nak 'menempel' dengan akak...walaupun akak suruh pegi kat papa tapi mama jugak pilihan hati...huhuhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...