23 December 2010

Bila kakak pakai baju melayu


Bila tengok, rasa nak marah, tapi rasa nak tergelak pon ada. U ols nampak tak? Almari yang telah dikosongkan oleh kakak tu? Hanya dalam masa tak sampai seminit kot.,.huhhuuu..tension sungguh mama! Ni lah bahana nya bila mama sebok bertenet kat depan, anak kat belakang tolong ngemas...muahaha...

Macam tau-tau je yang mama memang nak kemas baju, nak balik ke Lipis malam esok. Lepas dah punggah semua baju-bajan tu, si kakak meragam! Nak soh pakaikan dengan Baju Melayu adik...aduyaiii.. sabar je lah!

Kalau sapa2 perasan, tu Baju Melayu Aniq Zaquan masa Raya hari tu. Gigih mama pakaikan walaupun baju tu besar giler kat adik..haha...mama yang kejam! kaki seluar lipat 4 kali. Lengan baju pon sama. Umur adik masa tu baru 40 hari! Excited dapat boboy lah katakan..hihiii

Dah pakaikan baju tu kat dia, mengamuk plak nak henpon...adeh..tu pasal gambar gegar bergoyang semacam je. Mama plak makin anak meragam, makin duk menyakat...ahaks! Syok u ols..

Tak lama lepas tu, mintak susu-terus pengsan! Alkisahnya mengamuk nak tidur la nih...

15 comments:

~ yus ~ said...

Alahai, kesian si Auni menangis macam tu. Mama dia pun kuat dengki ni...hihihi

Mama Zara said...

mama dia mmg kuat menyakat :)

fyna said...

hehehe..cian die...

Izamir Ridzwan said...

bersepahnya tu

Sepatu Hijau said...

salam

budak-budak memang mcm tu kak :)


follow akak punya blog :)

Mama Zara said...

fyna...mama dia suka nyakat..hihi

IR..rumah, kalau dah ada makhluk halus..mmg macam ni lah haru nya

Sepatu...aah, kena tahan mata je lah ngan diorang nih

Ummi Izzah said...

Ala..ala..ciannyer dia!

||aLeaSaRa|| said...

he3 terinagt kite masa twin kite Irdiena umo 3 tahun.Dia tak nak pakai bj krg pagi raya.Nak juga pakai bj melayu ikut kembar dia,Irfan.nti kite update n3 pglmn dgn diorg masa umo 2-3 thn.Apa2 pun kesian tau Auni..alah sayang comel..

Armiza said...

alololo...comelnyea dia..^_^

Mama Kembar 3 said...

hehehe cian kakak yer... tp cute laaa!

Norhafiza said...

hahahhaha..ja'at la mama ni duk menyakat hahaha...sama la ngan Abang kakNo..suka duk usik anak2 huhu..kakNonya lak yang tak tahan dengar...dah kita hari2 dengar, Abang takpe la siang keje..sabo..sabooooo...

Mama Zara said...

Ummi Izzah...mama dia suka nengok anak nangis...hihi

alea..ni rasanya tak lama lagi boleh nampak cam kembar sepasang, sbb rapat2...hihii

mamakembar, sebbaik baju melayu ni corak2, so tak la ketara sgt dia pkai bju melayu :)

kakNo, ktorg ni siang sama2 keje, mlm sama2 nyakat anak..ahaha

azila said...

heheh...mmg memerlukan kesabaran yg tinggi nih kalo dah siap kemas2 dlm almari, tetibe si comel amik "kemas" balik..sebiji cam anak buah zla, suka kemas baju yg dah dilipat:)

Mama Zara said...

zla, geram kdg tu, kita dah kemas, dia kemas balik..dah tu, celah mana je la buleh tengok rumah kemas...huhu

Cik Jue said...

tulah sebenarnye nak tidur tapi cari pasal pulakkan...nasib baik baju melayu tu corakkan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...